Alla inlägg under november 2008

Av Sebastian Eriksson - 3 november 2008 13:47

Jag och min tjej Kaja firade ett år för 3 veckor sedan och då var vi i Frankrike över en helg. I Frankrike har de Crepes som är pannkakor med diverse innehåll.


Jag Blev lyrisk när jag såg dessa speciellt de med Nutella och banan.

Så jag anser att de är allas rätt att veta hur man gör för att äta dessa Crepes utan att åka till Frankrike


Recept för 2:

Smeten

1/2 liter vatten

1 Ägg

2 dl mjölk

1 dl mjöl

steksmör

(Det funkar också med kungsörnens (favorit pannkakor) som smet) 

Innehållet

Nuttella (eller likvärdigt)

1 Banan

Vanilj glas (om man vill ha)


Tillagning

- Blanda ihop smeten tills den blir slät och finn 

- stek med SMÖR inget annat

- häll på ett tunt lager med smet, bryn försiktigt

- smeta ut Nutella ca 2 matskedar och skiva på med bananen på ena halvan av Crepesen

- vik ihop Crepesen med den tomma halvan

- servera med vanilj glass om man behagar och njut


Bon Appétit


/Sebulba   


Av Sebastian Eriksson - 3 november 2008 12:52

När Gud hade skapat Adam & Eva, hade han två saker kvar som han tänkte
ge till dem. Gud sa:
- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa
stående...

Adam avbröt:
- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara
mycket lättare och roligare!

Gud tittade på Eva som nickade och sa:
- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.

Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp och
kissade runtom, skvättande och sprang till stranden och kissade och
beundrade mönster han gjorde i sanden.

Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:
- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?

Gud svarade suckande:
- Hjärnan Eva, hjärnan.


/Sebulba

Av Sebastian Eriksson - 3 november 2008 12:49

Killen möter en snygg tjej. Det visar sig att han attraherar henne lika
mycket, och kvällen slutar med att de lämnar baren tillsammans.

De går hem till henne och hon visar runt honom i lägenheten. Han lägger
märke till att sovrummet är fullpackat med teddybjörnar – hundratals små
björnar trängs i en hylla, längs hela rummet. Mellanstora teddybjörnar
sitter tätt packade i en lika stor hylla en våning över.



Högst upp sitter enorma teddybjörnar sida vid sida. Håkan förvånas över
att denna sexiga kvinna samlar på teddybjörnar, men bestämmer sig för
att inte låta sig distraheras av en sådan småsak. Istället vänder han
sig om och kysser henne passionerat.



Några sekunder senare sliter de av varandra kläderna och har sex som
vilddjur på golvet.
Efter den intensiva akten ligger de på golvet och pustar ut.. Håkan
frågar: Hur var det för dig??



Tjejen tar ett djupt bloss på cigaretten och svarar:
Du kan välja vilket pris du vill från den nedersta hyllan...


/Sebulba

Av Sebastian Eriksson - 3 november 2008 12:16

(allt detta står under min presentation samt lite extra)

Ja Välkomna välkomna till Sebulbas Blogg.


Mitt namn är Sebastian. 

blev lite inspirerad av Starwars när jag skulle döpa blogen,"Jabbathehut".


Hur som helst anledningen till att jag startar en blogg är för att jag är student på Jönköpings Internationella Handels Högskola. Jag går Programmet Marknadsekonom och i programmet så är Marknadskommunikation en kurs som säger till oss att börja blogga.


"ALLA INLÄGG SOM RÖR MARKNADSKOMMUNIKATION FINNS UNDER KATEGORIN MED SAMMA NAMN."


 I denna kurs så som sagt ska vi blogga. Det kommer vara inlägg som har med Kursen att göra till största del. Sen så hade jag tänkt att hålla blogen levande med annat strunt som kan vara roligt.


Hoppas ni kan bli roade av mina inlägg, kommentera gärna.


Under  "LÄNKAR" så hittar ni mina klasskamraters bloggar!


/Sebulba

Av Sebastian Eriksson - 3 november 2008 11:06

Hej alla Glada Bloggare och Lärare.


Jag är då Sebastian AKA numera Sebulba, här kommer ni kunna följa mig när jag gör och förklarar uppgifter i Marknadskommunikation. Bloggen är en del av kursen Marknadskommunikation vid IHH. ni kan läsa lite mer under min presentation.


Vi har fått som uppgift att tills i dag skapa en blogg, presentera oss kort och vad vår syn på Marknadskommunikation är. om ni går till MIN PRESENTATION under bilden till höger så får ni lite mer fakta om mig.


Marknadskommunikation:

Min första uppfattning av marknadsekonomi och marknadsföring var till största delen bara reklam, men detta förstod jag snabbt att det inte är. Kommunikation är en av nyckel spelarna till att värdekedjan ska fungera både internt och externt inom ett företag.


jag lägger upp ett exempel: Ni har sätt en damsugar reklam från El giganten på TV, en de lux Nilfisk extra allt, 20%rea, tyst, bra sug och snygg. ni blir så till er att nå faktiskt åker till El giganten för att köpa damsugaren men när ni kommer dit blir ni bemöta dåligt och får sedan veta att damsugaren inte har rommigt till butiken än. Så piss förbanade går ni går till Siba och köper damsugaren där till snarlikt pris.


vad hände? Jo Reklam delen det som jag själv torde var marknadsföring funkade du åkte till företaget för att köpa produkten, men den interna logistiken funkade inte en externa relationen till kunden funkade inte, så kunden går till konkurrenten. Kommunikationen inom företaget och till kunden funkade inte så värdekedjan lider förluster, till största delen av att  marknadskommunikationen mellan kund och företag inte fungerade och att ingen relation kunde uppnås.

Detta är en del av marknadskommunikation för mig.


/Sebulba   


Dålig kommunikation är också när du skriver på den rosa lappen när du har korkat med någon, Vad gjorde jag för fel, borde kommunicerat bättre eller så borde pucko bredvid mig inte ha kört på mig. hur som hälst DÅLIG kommunikation!


/Sebulba   




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad uppskattar du att läsa på Sebulbas blogg?
 Marknadskommunikationen
 Fräckisarna
 Matlagnings recepten
 Onödig informationen
 Lite av allt
 Jag förstår inte frågan?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards