Alla inlägg den 4 november 2008

Av Sebastian Eriksson - 4 november 2008 21:31

Jag satt och läste lite i gyllene dassboken i dag och vi dela med mig av lite onödig information jag hittade där. ganska underhållande. 


"1. Cigarettändaren uppfanns före tändstickan.

2. En krokodil kan inte räcka ut tungan.

3. Om barbie fanns på riktigt skulle hon ha måtten 39-23-33.

4. "Typewriter" är det ländsta ord som kan skrivas med tangenterna i en rad på tangentbordet.

5. En struts öga är större än dess hjärna.

6. Alla isbjörnar är vänsterhänta.

7. Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.

8. Ögats storlek är detsamma från födsel till död, men näsa och öron slutar aldrig att växa.

9. Inget ord i det engelska språket rimmar på "month".

10. En snigel kan sova  i tre månader.

11. Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka på din egen armbåge.

12. Kvinnor blinkar nästan dubbelt så ofta som män.

13. Det är möjligt att leda en ko uppför en trappa, men inte nedför.

14. Endast en person av två miljarder kommer att leva till 116 års ålder.

15. Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.

16. Folk i allmänhet är oftare mer rädda för spindlar än för döden.

17. 100 personer dör årligen till följd av att ha satt kulspetspennor i halsen.

18. På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen.

19. En ankas kvakande ekar inte, och ingen vet varför.

20. Fjärilars smaksinne sitter i fötterna." 


Jag låvar du kan inte slicka dig på din egen armbåge. God Natt!!!

/Sebulba

Av Sebastian Eriksson - 4 november 2008 10:09

1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga
och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.
Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som
var orsak till olyckan fick en
 
förmildrande dom därför han hade druckit brännvin och därför hade svårt med
att styra.


/Sebulba

Av Sebastian Eriksson - 4 november 2008 09:22

Hej alla glada eller sura.

I denna spalt/kategori "dagliga upp dåd" kan ni se in lite i min vardag.


Håller på gör mig ordning till att åka till köping för att ha föreläsning, det tar ca en och en halv timme men det är roligt att åka tåg :D NOT.


enda positiva är att jag kan läsa studielitteratur medan jag reser.


får se om jag ser något roligt som jag kan berätta om senare.

hej hej.


/Sebulba

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad uppskattar du att läsa på Sebulbas blogg?
 Marknadskommunikationen
 Fräckisarna
 Matlagnings recepten
 Onödig informationen
 Lite av allt
 Jag förstår inte frågan?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards